OBJEKTIF:
- lapopran PIPP, teras modal insan, memperkasa sekolah, cabang falsafah, falsafah barat, peranan FPK dan FPG, peranan guru dalam negara, carl rogers, awang had saleh, pembentukan KBSR.
STRUKTUR:
1.a) falsafah pendidikan islam
b) implikasi terhadap pendidikan di malaysia.
2. a) perkembangan falsafah pendidikan barat tradisional.
b) implikasi terhadap pendidikan di malaysia.
3.a) tokoh pendidikan barat dan timur.
b) tokoh pendidikan negara.
-implikasi falsafah pendidikan islam dan timur
( prinsip dan dasar serta tujuan)
-falsafah pendidikan barat
-ciri2 guru
-perjuangan insan pendidik
-guru pembentuk insan
-pandangan tokoh barat (john dewey, carl rogers)
ESEI:
1. perkembangan sistem pendidikan di malaysia selepas dan semasa merdeka.
2. konsep modal insan kerjaya guru sebgai ibadah (perspektif agama)
3. pembentukan dan pelaksanan kurikulum (KBSR)
4. laporan kabinet.
5. PIPP
ALL D BEST YER KWAN-KWAN.....PEACE....
Sunday, May 16, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
INI ADALAH TOPIK YANG PERLU ANDA BERI PERHATIAN DAN PENEKANAN:
1. Kesan2 peninggalan British dalam sistem pendidikan di Malaysia.
2. Kerjaya guru sebagai suatu ibadat, kaitakan dgn FPG dan peranan guru.
3. Model2 Kurikulum TABA.
4. Prinsip asas KBSR
5. Asas/tunjang pendidikan menurut Islam
6. Implikasi Falsafah Pendidikan Timur
7. Fokus fahaman Parenialisme dan implikasi fahaman essentialisme.
8. Tokoh Progresive John Dewey
9. Sumbangan Pendeta Zaaba
10. Peranan guru dalam FPG
11. Sumbangan FPK dalam pendidikan
thanks....
Post a Comment