Ini adalah antara soalan spot untuk Perkembangan Kanak-kanak EDU 3102
(1) Perkembangan Manusia dari perspektif agama dan sains
(2) ciri -ciri Istimewa manusia
(3) tahap-tahap kehamilan
(4) potensi manusia
(5) ciri -ciri perkembangan individu
(6) implikasi perbezaan personaliti
(7) 5 lapisan sistem persekitaran (teori persekitaran Bronfrenbrenner)
(8) Teori lev Vygotsky
(9) peertumbuhan & perkembangan
(10) faktor mempengaruhi perkembangan kognitif dan fizikal
(11) Teori carl Jung
ehm..hope soalan spot nie btol2 kuar..senang kita...by the way all d best....3 subject more to go.......he..he..kalau sesapa ada soalan spot lagi comment je kat bawah yer..thanks.....
Thursday, May 20, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
11 comments:
pkmbgan msia dr psptf agama dan sains, thp2 khamilan, potensi - pkembangan manusia dr pspektif agma & sains
- ciri2 istimewa manusia
- tahap kehamilan
- potensi manusia
- ciri2 pkembangan individu
- implikasi pbezaan personality
- 5 lapisan sistem psekitaran
- teori vygotsky
- ptumbuhan & pkembangan
- 3 prinsip pkembangan
- fktor mmpengaruhi pkembangan kgnitif & fizikal
- teori carl jung (introvert,ambivert etc)
objektf : ftrh kjdian msia, pkk (knsep dan prinsip),, konsep pkk fiz, kog, sosial, kndri, persnaliti,
- knk2 kperluan khas
struktr
- pkk (knsp, ass, prnsip dan fktr)
- teori dan implikasi thdpa pnp dr sg fiz, kog, bhsa.
-pkmbgan kndri (jns dan cri)
-knk2 kperluan khas.
esei :
- pkmbgan knk2 (fiz, kog, sosial)\
- pkmbgan kndri
-knk2 kperluan khas
struktr
- piaget- adptsi operasi knkrit(pnp)
-personaliti mbntk knsp kndri (psitve)
-tpik 4 : prgkat pkmbgan knk2 , jns teori perkmbgan
esei : operasi knkrit (fiz, kog, sosial, bhs)
-kndiri (konsep)
-knk2 kperluan khas(ktegori dan ciri)
- knsep personaliti dan implikasi pbezaan terhadp pkmbgan pnp.
SPOT PKK (IP GAYA)
Obj-ftrah kjadian mnusia, pkmbngan knk2(knsep,prnsip), pkmbngan fizikal, kognitif, sosio emosi,kndiri (personaliti & knsep),knk2 bkperluan khas....
struktur- pkmbngan knk2(knsep asas, prinsip n fktor),teori n implikasi thdp P&P dr segifizikal,kognitif,bhasa, pkmbngan kndiri(jnis,ciri),knk2 kpeluan khas..
esei-pkmbngan knk2(fzkl,kognitif, sosio emosi), pkmbngan kndiri, knk2 kprluan khas
struktur..
1.prbezaan antraprkmbngan n prtmbuhn knak2..
1.b. 4aktviti untuk prkmbangan fzkal pelajr umur 7-12
2.a 4 implikasi teori prkmbngan piaget trhdap prkmbngan kgnitif dlm kalangn peljr sek rndah.
b. 4 aktviti dpt dlksnkn guru bgi mprkmbngkan knak2 peringkt pra operasi..
3.a 6 ciri murid mpunyaiprsonaliti ekstrobert
b. 6 cara bgaimana gru dpt mbntu peljr mbntuk knsep kndri positif
4.a 6 ciri knak2 brmasalah dislexia
b. 4 cdanagn bgaimana guru dpt mbntu knak2 dislexia dlm kelas
5.a 4 prinsip pertumbuhan knak2
b. 6perkra perlu d ambil perhatian smasa proses p&p bgi knak2 sek brasaskan prinsip prtmbuhan n perkmbagn
6.a 4ciri prkmbngan emosi yg dialami kank2 brumur 6-11 tahun oleh erick erickson
b. 6cara guru dpt mbntu murid2 mcpai prkmbangan kndri positif brdasarkn prkmbngn emosi ericson
7.a 6ciri knak2 mnglmi krnctan akal
b. 4 jnis prog yg boleh mbntu knak2 pntr crdas
.
ESEI
1.john merupakan seorg pmbuli dalam kelas.
a. huraikan 5faktor yg menyebabkan pmbntukan personaliti john
b. jelaskan 5 cara bgaimana gru dpt mbntu john mbntuk konsep kndri positif
2.a jelaskan 5tugasan prkmbangan yg dsrankan oleh robert havighouse pada usia 6-12 tahun
b. huraikan 6 implikasi sekolah trhadap pmbntukan sikap positif trhdap kmpula sosial
3.a jelaskn 5 cri peljr pntr cerdas
b. jelaskn 5 implikasi penddkn knak2 kperluan khas trhdp p&p
4.aminah mpunyai personaliti endroved dlm klas.
a.. beri 6 cara seorg guru untuk mngelakkan aminah drpd trus mengasingkan dirinya smasa proses p&p
b.cdangkan 6 cara bgaiman rkan sebaya dpt mgalakknnya spya aktif sprti pljr len
5.a huraikan fktor yg mpengaruhi prkmbgn intelek knak2
b. jelaskan 5 cara seorg guru boleh mgalakkan prkmbngan bhasa dlm kalangn knak2 usia 7-12 thun
thanks yer....good luck in exam...peace
gud lurk too...
da siap cri jawapan send kt my skype ek..
haziqieyusry
hehehhehe
another soalan spot dari ip razali ismail
PKK
OBJEKTIF:
- Fitrah kejadian manusia (erti & biologi)
- Pkmbgn kanak2 (konsep n prinsip asas, faktor mempengaruhi pkmbgn)
- Pkmbgn fizikal, kognitif, sosioemosi, kendiri (personality n konsep)
- Kanak2 bkeperluan khas (kategori, ciri2, implikasi dlm PNP)
STRUKTUR
-pkmbgn kanak2 (konsep asas, prinsip, faktor)
Teori n implikasi thdp PNP sama ada dari segi fizikal, kognitif, bhasa n sosioemosi)
Pkmbgn kendiri (jenis, ciri Roger, Maslow)
Kank2 bkeperluan khas (kategori, ciri2, implikasi PNP)
ESEI
-pkmbgn knak2 sama ada dr segi fizikal, bhasa, kgnitif, sosioemosi
-pkmbgn kendiri
-knk2 bkeperluan khas
bnyknye spot...mne 1 nk prcye ni...xnk kne tpu da....hahhaha
nma pun spot...
kalau xkna, jgn slhkn spot...hehe
ye..btol2...dah nma spot.....bukan soalan sebenar..lain lah kalau soalan bocor..he..he..
kalau soalan bcor spot cmne...huhuhu
ape-ape jer lah......bljar je smua..he..he..all d best...yer....
wow..memang exactly soalan spot Ip gaya tue kuar..thanks..yer..
jwpn ada x?
Post a Comment